Durant quatre hores centenars de fidels varen acompanyar la imatge en un recorregut per les cinc principals esglésies d’Inca
Feia 50 anys que no passava. Els inquers han tret en processó la seva estimada imatge de Santa Maria la Major, en un dels actes més emotius de la setmana de la celebració del 50 aniversari de la coronació, que es va celebrar dissabte passat. La processó va ser presidida per Valentí Misserachs Grau, Canonge de la Basílica de Santa Maria la Major de Roma, i va recórrer les cinc principals esglésies de la ciutat. Va començar a les 8 del vespre a l’església de Santa Maria la Major i no va acabar fins quatre hores més tard, després de passar per Sant Francesc, Crist Rei, Sant Domingo i el Convent de Sant Bartomeu. A cadascuna de les esglésies es va resar un misteri del rosari i es va reflexionar sobre l’exemple de la Mare de Déu per a tots els cristians. Finalment la imatge de la Mare de Déu es va retornar al seu temple de Santa Maria la Major.
La Mare de Déu va ser acompanyada durant tot el camí amb molta devoció per centenars de fidels. Aquells que ho desitjaren pogueren portar durant un tram el pas amb Santa Maria. Els inquers que des de petits han après a posar-se als peus de Maria per demanar-li el seu favor i consol, varen voler per un dia alçar la seva Mare a pes i mostrar a tota la ciutat que ella és qui els acompanya en els bons i mals moments de la vida. Els tambors i cornetes de l’Agrupació Musical Joventut d’Inca i de la Confraria del Sant Crist del Perdó i la Bona Mort li obrien pas pels carrers. I el toc de les campanes anunciava a tot Inca que la imatge estava arribant a cadascuna de les esglésies del recorregut. El darrer relleu del pas el varen fer l’equip de capellans i diaca de la Unitat de Pastoral de la Mare de Déu, que varen dipositar el pas, entre aplaudiments, al costat de l’altar perquè tots els fidels la poguessin venerar.