La presidirà el Bisbe Antoni Vadell
Diumenge que ve dia 11 se celebra la tradicional festa en honor de la copatrona de la ciutat Santa Maria la Major. Una festa que té molta tradició a Inca ja que poc després de la conquesta de l’illa ja hi havia una església a Inca dedicada a la Mare de Déu, segons la Butlla del Papa Innocenci IV en l’any 1248.
De la primitiva església tenim la bella taula gòtica “Madona Santa Maria d’Inca” de Joan Daurer pintada l’any 1373. Es troba en un museu Parroquial, és una de les peces importants del patrimoni religiós inquer. Una còpia de la mateixa es troba a la capella de Sant Blai.
Dissabte a la nit en moltes zones de ciutat s’encenen els tradicionals “foguerons”, que cada any augmenten en diferents places i zones de la ciutat com es feia abans.
A les 20,30 hores a la Parròquia de Santa Maria la Major hi ha el tradicional cant de Completes en honor seu, amb la presència del consistori i també de fidels.
Diumenge a les 10,30 hi haurà la Missa solemne en honor de Santa Maria la Major, amb missa pròpia. A la mateixa assistirà la corporació municipal amb l’alcalde Virgili Moreno al capdavant de la mateixa. També hi són presents molts fidels com el dia dels patrons que omplen el temple.
La missa serà presidida pel Bisbe Auxiliar de Barcelona i antic rector de la Unitat de la Mare de Déu Monsenyor Antoni Vadell Ferrer, que sens dubte serà tot un al·licient per als inquers. El seu pas per la nostra ciutat en els seus tres anys d’estada a la Rectoria deixà una empremta important i se li té molta estima.
Com en les importants celebracions religioses el Cor Parroquial sota la direcció de Bernat Forteza animarà els cants litúrgics de la mateixa.
Guillem Coll