Va tenir lloc a la Parròquia de Santa Maria la Major
El passat dissabte a la nit un cop finalitzada la missa vespertina va tenir lloc a la Parròquia de Santa Maria la major un interessant concert amb les Corals Cor de Dones de Sant Francesc i l’Orfeó l’Harpa d’Inca.
Aquest acte va ser organitzat per Chorus Projects Mediterranean i va comptar amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Inca i de la Unitat de Pastoral de la Mare de Déu, que els va cedir el bell marc de la Parròquia de Santa Maria la Major que té una gran sonoritat per a aquest tipus de música.
Aquest acte es venia a celebrar dins dels que s’havien organitzat amb motiu del dia de la dona. El temple major inquer es trobava amb més de la meitat del mateix ocupat per persones interessades a participar en aquest concert solidari a benefici de la Fundació Vicenç Ferrer.
Una de les seves voluntàries va agrair la col·laboració de les dues corals i també la presència de públic. Va dir que demanaven una aportació voluntària i amb el que es recaptés s’empraria per comprar bicicletes perquè les nenes puguin anar de casa a l’escola. Ja que elles són el futur en aquest país i és imprescindible la seva educació amb vista al futur.
El Cor de Dones de Sant t Francesc està format majoritàriament per mares d’alumnes del centre franciscà i alguna padrina. Va ser fundat fa un any i mig i sota la direcció de Cristina Llabrés ens va oferir una sèrie interessant de cançons de temàtica diversa acompanyades al piano per Damià Muñoz. En el programa d’actes de Nadal ja van oferir un concert a la Plaça d’Espanya.
Després prengué el torn al veterà orfeó l’Harpa d’Inca, sota la direcció de Margalida Aguiló, també acompanyats al piano per Damià Muñoz. Després d’una breu introducció a càrrec de la orfeonista Fany Lorente, que va agrair la presència del públic i la col·laboració de la parròquia i alhora va dir que estaven contents de participar en un concert benèfic. Un cop més ens va oferir un breu i variat concert on en els diferents estils van demostrar la bona feina que ens tenen acostumats.
L’acte va acabar amb l’actuació conjunta de les dues corals que van cantar diverses peces africanes. Una vetlada musical sumament interessant on les dues corals van fer gala del seu bon fer, així com comprovàrem la bona relació entre elles.
Al final de la seva actuació el públic dret els va dedicar una gran ovació que veia a premiar el bon concert que ens havien ofert
Després a la sortida del temple els presents van poder fer un donatiu per a la Fundació Vicenç Ferrer per al projecte que havien esmentat abans de començar.
Guillem Coll